ebook Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają
4.14 / 5.00 (liczba ocen: 8690) Ilość stron (szacowana): 456

Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają
ebook: pdf, mobi (kindle), epub (ipad)

E-book - najniższa cena: 19.85
Audiobook - najniższa cena: 23.89
wciąż za drogo?
19.85 zł Lub 17.87 zł
22.90 zł
34.99 zł Lub 31.49 zł
24.90 zł
29.73 zł
kliknij aby zobaczyć pozostałe oferty (2)
Inne proponowane

Poradnik, który może odmienić nasz życie! „Wszyscy chcemy zdrowiej się odżywiać, schudnąć, więcej ćwiczyć i lepiej sypiać. Ale wskaźniki dotyczące otyłości, bezsenności i stresu, o których czytamy na pierwszych stronach gazet, obnażają przepaść pomiędzy tym, czego chcemy, a tym, co tak naprawdę robimy. Jestem tutaj po to, żeby powiedzieć wam, że to nie jest wasza wina. To nie wy stanowicie problem, tylko nasze podejście do zmiany. W «Mikronawykach» proponuję zupełnie inne podejście do koncepcji zmiany. Ten system opiera się na wielu latach badań naukowych i sprawdziłem go w pracy z ponad 40 000 ludzi” – BJ Fogg

Wprowadzenie pozytywnej zmiany nie jest tak trudne, jak myślicie! Sprawdź sam w poradniku „Mikronawyki”

Zmiana twojego życia na lepsze jest łatwiejsza niż myślisz:
- czy chcesz schudnąć,
- spać, by się wysypiać,
- czy też odzyskać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym?
Sekret tkwi w tym, by zacząć od małych rzeczy.

Przez lata wmawiano nam, że bycie zdrowszym i bardziej produktywnym to kwestia siły woli: powinniśmy podążać za trendami i dokonywać ciągłych zmian w naszym stylu życia. Jednak niezależnie od tego, czy chodzi o naszą diety, plany fitness czy pracę, radykalne zmiany zwykle się nie sprawdzają albo działają bardzo krótko.
Więc co mamy robić? Zamiast skazanych na porażkę rewolucji powinniśmy zacząć od szybkich zwycięstw - i wdrożyć w naszą codzienność nowe mikronawyki. One zmienią wszystko!

Światowym ekspertem w tej dziedzinie jest legenda Doliny Krzemowej, B.J. Fogg, założyciel kultowej Akademii Mikronawyków na Uniwersytecie Stanforda. Teraz każdy może skorzystać z jego przebadanej naukowo metody wprowadzania zmian, które są proste do osiągnięcia, skuteczne i trwałe.

W bestsellerowej, wysoko ocenianej i przez czytelników, i specjalistów książce „Mikronawyki” B.J. Fogg pokazuje, jak zmienić nasze życie na lepsze utrwalając każdy drobny nawyk raz na zawsze. Wykorzystując wieloletnią pracę naukową oraz praktyczne doświadczenie pracy z ponad 40 tysiącami osób, objaśnia mechanizm kształtowania nawyków.

Skup się na tym, co możesz łatwo zmienić – wyjaśnia Fogg – a nie na tym, co wymaga ogromnego wysiłku; skup się na tym, co chcesz robić, a nie na tym, co powinieneś.
W mikronawykach kryje się zaskakująca prawda – budowanie szczęśliwszego, zdrowszego życia może być łatwe i zaskakująco przyjemne.

DZIĘKI «MIKRONAWYKOM»:
• nauczycie się prostej metody, jak dzielić cele na mniejsze i możliwe do osiągnięcia;
• dowiecie się, dlaczego emocje, a nie powtarzalność zachowań programują nawyki w mózgu;
• jak wyplątać się ze złych nawyków;
• i o wiele więcej!

Rekomendacje poradnika Mikronawyki:

• „Dzięki sekretnej formule BJ Fogga tworzenie nowych nawyków może być łatwe, przyjemne i satysfakcjonujące”
Mark Hyman, autor bestsellerów #1 „New York Timesa”

• „«Mikronawyki» to plan redefinicji naszego podejścia do samodoskonalenia. Nawyki są malutkie, ale rezultaty są wielkie”
Arianna Huffington, założycielka i prezes Thrive Global

• „Pomysły BJ Fogga na temat samozmiany są wyjątkowo trafne, przystępne i potężne. Brak mi słów, by napisać, jak wyjątkowa jest ta książka”
Dave Asprey, autor bestsellerów „New York Timesa” Head Strong i The Bulletproof Diet

O e-booku Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają blogerzy napisali: 

To taka książka do powolnego czytania, samodzielnego przerabiania poznanych w niej kwestii. To poradnik, który nie onieśmiela, tylko rozumie problemy i daje rozwiązanie. To jest też bardzo dobra książka dla mnie, bo ja dużo rzeczy zaczynam, nie kończę, czasami jestem chodzącym chaosem i zdecydowanie za często mam postawę wszystko albo nic. - Diana Chmiel - Bardziej Lubię Książki Niż Ludzi

Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają od BJ Fogg możesz już bez przeszkód czytać w formie e-booka (pdf, epub, mobi) na swoim czytniku (np. kindle, pocketbook, onyx, kobo, inkbook) lub słuchać w formie audiobooka (mp3).
Większość ludzi działa, opierając się na założeniu, że albo robią coś na wielką skalę, albo wcale.

Rzadko piszę o poradnikach na blogu, głównie dlatego, że mało ich czytam, więc rzadko też trafiam na takie warte uwagi. Taki typ literatury jest bardzo potrzebny, a jeśli poradnik jest dobrze napisany, potrafi zrobić dużo dobrego dla czytelnika. Największą fanką jestem jednak poradników pisanych na podstawie nauki – nie tego, co się autorowi wydaje, a rzetelnych tekstów, które uwzględniają to, jak działa biologia, psychologia i ogólnie człowiek. Takie książki mnie przekonują – często powtarzam, że wiedza o tym, jak działamy, ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. A to, że rozumiemy, dlaczego robimy to, co robimy jest bardzo dobrym punktem wyjścia, by zacząć coś zmieniać, jeśli mamy taką potrzebę.

Do książki BJ Fogga Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają podchodziłam z dystansem. Bardzo uśmiechnięty pan na skrzydełku, tekst na okładce o sekretnej formule, obietnice zmiany życia – to wszystko na mnie działa dosyć odpychająco. Po przeczytaniu okazało się, że owszem, autor lubi o sobie pisać i lubi podkreślać, że to wszystko jest jego autorska metoda i że to on ją wymyślił, ale jeśli przejdziemy nad tym do porządku dziennego, to znajdziemy w tej książce wiele wartościowych treści. Autor jest behawiorystą, a więc to, o czym pisze jest oparte na nauce.

Wszyscy chcemy coś zmienić. I najczęściej zabieramy się do tego z rozmachem – jeśli chcemy schudnąć, to od razu przestajemy jeść wszystkie ulubione rzeczy, jeśli chcemy zacząć biegać, idziemy od razu biec 5 kilometrów. I najczęściej nam nie wychodzi, bo przecież wyjść nie może! A kiedy nam nie wychodzi, obwiniamy siebie – że nie dość się staraliśmy, że jesteśmy do niczego, że to nie dla nas – i bardzo szybko wracamy do starych nawyków. Ręka w górę kto choć raz tak miał!

BJ Fogg rozłożył takie zachowania na części pierwsze. Opisał wszystko z punktu widzenia behawiorysty, nazwał to projektowaniem zachowania i wymyślił na to własny model. Model ten brzmi poważnie i nie jest taki do końca intuicyjny, ale kiedy go poznamy i zrozumiemy, pozwoli nam analizować własne (i czyjeś) zachowanie i podejmować kroki, by je zmienić. Możemy stosować model zachowania by wzmocnić pozytywne nawyki, a przerwać te negatywne. Przeczytamy o motywacji, możliwościach i bodźcach. Ważnym rozdziałem jest ten o emocjach (dowiecie się z niego na przykład tego, co robić, kiedy nie jesteśmy w stanie poczuć sukcesu). I choć brzmi to bardzo tendencyjnie, to motywem przewodnim książki jest to, że niewielka zmiana może doprowadzić do ogromnej zmiany. I że niewielkie zmiany można wprowadzić szybko i od razu, że nie zależą one od motywacji ani od siły naszej woli.

W tym momencie muszę powiedzieć, że przecież ja też wymyśliłam własną autorską metodę – metodę 5 puzzli. Która w zasadzie jest o tym samym, o czym pisze Fogg, tylko nie ma takiego ładnego naukowego zaplecza. Generalnie chodzi o małe kroki – jeśli masz do ułożenia 1000 puzzli i przerasta cię to, przeraża, nie wiesz nawet od czego zacząć, proponuję, żeby ustawić sobie dzienny limit puzzli do ułożenia. Może być 5, może być 10, mogą być 3. I tyle ułożonych puzzli uznać za sukces (jeśli mamy ochotę układać dalej, to oczywiście można). Tym sposobem codziennie będzie odnosić mały puzzlowy sukces i nawet się nie zorientujemy, kiedy zacznie wyłaniać się ułożony obrazek. I to można przełożyć sobie tak naprawdę na każdą aktywność.

W każdym razie Fogg dorzuca nam całkiem sporo fajnej wiedzy o tym, jak człowiek działa. Przytacza dużo przykładów konkretnych ludzi, więc możemy zobaczyć, jak to działa w praktyce. Są też ćwiczenia dla nas, które pomogą wejść w temat i spróbować własnych sił. Jest też kilka odkryć, jak na przykład to, że nie warto stawiać wszystkiego na motywację, bo ona może się skończyć w najmniej spodziewanym momencie. To taka książka do powolnego czytania, samodzielnego przerabiania poznanych w niej kwestii. To poradnik, który nie onieśmiela, tylko rozumie problemy i daje rozwiązanie. To jest też bardzo dobra książka dla mnie, bo ja dużo rzeczy zaczynam, nie kończę, czasami jestem chodzącym chaosem i zdecydowanie za często mam postawę wszystko albo nic.

I choć na takim zdroworozsądkowym poziomie wiem, że małe kroki są dobre, to lektura Fogga bardzo fajnie uporządkowała mi ten temat w głowie. Myślę, że warte podkreślenia jest również to, że książka nie wywiera żadnej presji na czytelniku, jak to czasami bywa z poradnikami. Czytamy, dowiadujemy się rzeczy i mamy ochotę sprawdzić je w swoim życiu!

Ocena: 5/6
©Bardziej Lubię Książki Niż Ludzi
Komentarze dotyczące książki:
Warto zerknąć